29 Mayıs 2009 Cuma

1.sınıfta reklam dersi:))


















15
gün önce Şükran öğretmenimizden bir ders saatinde Derin'in sınıfı ve 1B için reklamla ilgili konuşmak üzere bir davet mailı aldım. Memnuniyetle kabul ettim. Çocuklarla vakit geçirmeyi çok seviyorum. Geçen sene ana sınıfından da tecrübem var, çok keyifliydi. Nasıl meraklılar, nasıl ilgililer ve de ne çok konuşuyorlar inanamazsınız. Şükran Öğretmen ve Tayfun Öğretmen bence direk cennete gidecek bu sabırla diye düşünüyorum.

Reklamlarda gördüğümüz herşeyin özellikle çocuklar için çok renkli ve heyecan verici, cezbedici olduğunu ama düşünüp büyüklerimize de sorarak ihtiyacımıza, paramıza göre hareket etmemiz gerektiğini anlattım. Bir de aslında çocuk kuşaklarında en fazla reklamı yapılan, içeceklerin, fast food yiyeceklerin ve oyuncakların ölçülü yenilip içilmesi gerektiğini, her şeye sahip olmamızın mümkün olmadığını söylemeye çalıştım. Sağlıklı beslenmemiz gerektiğine kadar gitti konu.

Arada çok komik bir şekilde Derin çocukların sesleri yükseldiğinde Bi susar mısınız, annem konuşabilir mi artık lütfen?" diye uyarıyordu. Öğretmenlerimiz ve ben gülmemek için zor tuttuk kendimizi.

Çok mantıklı sorular sordular, aslında pratikte her şeyi biliyorlar ama uygulamada biraz zayıflar:)) Sorarsanız hepsi acayip sebze, meyve seviyor, süt içiyorlar. Ama gittiğim doğumgünlerinden biliyorum ki mesela sosise hepsi bayılıyor.

Son 5dk'da da birer kağıt dağıttım hepsine ve hadi yazın ya da resimle
anlatın bakalım bu sunumdan ne anladınız dedim. Çıkanlara inanamazsınız. Bir tanesini süper: "Herşeyin fazlasını öğrendim. Sigara içmenin zararlı olduğunu öğrendim. Herşeyin bir zararı var", Başka bir tanesi çok şekere hayır. Yoksa böyle olursun diyerek obez birinin resmini çizdi. Bundan sonra sadece sağlıklı şeyler yiycem dedi bir başkası. Derin yememiz gereken yiyecekleri çizmiş, yemememiz gerekenlere çarpı koymuş.

Bir de çıkarken neredeyse hepsi teşekkür etti, bayıldım. Akşam yolda nasıl buldun sevdiniz mi sunumu diye Derin'e sordum.
Gene gelsene anne dedi. Arkasından da "anne sunumda okudum bir tane sosis %20 risk demekmiş. Artık hiç yemeyecek miyim? " Bu senin kararın dedim. Çok arada bir azıcık yerim o zaman herhalde dedi. Özetle; Yeni nesil'e bayılıyorum.

4 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

ben de bayılıyorum şu yeni nesile.
harikalar!

nuriye dedi ki...

ben biraz cekiniyorum galiba, onlara yetersiz kalacakmisim gibi geliyor:)

mermaid dedi ki...

Ah be Nuriye'cim senin hep böyle bir kaygın var ama bu kaygının hiç manası yok. Çocukluğuna inicez senin bir gün başka yolu yok:))

Tibetin annesi dedi ki...

ay güldürdün beni Deniz :)
ilahi!
:P