16 Mart 2010 Salı

mamaza kurabiyesi, anneanne keki

Uzundur yazamadım. Çok şey birikti yazacak.

Dün öğleden sonra öğretmenimizden bir mesaj aldık. Bugün içn 2A sınıfının kermesi varmış. Ev yapımı kuru şeyler tercih ediliyormuş. Ne yapacağım şimdi diye düşünürken Bahadır'dan Mamaza fikri geldi "oley" dedim. Arayıp 1 kg kurabiye söyledim. Bu arada akşam almaya gidince keşfettim ki Derin'de anneannesine kek yaptırmış. Neyse akşam 21.00 suları eve vardığımızda elimzde bir kg kurabiyemiz ve muhteşem bir kekimiz vardı.

Nasıl satışı kolaylaştırırız diye düşünürken aklıma kurabiyeleri paketlemek geldi. Yaklaşık bir saatimi aldı ama Derin'in sabah gördüğündeki sevincine değerdi doğrusu. Tabi serde reklamcılık olunca satışı hızlandırmanın yolu promosyon hilesine de başvurdum. Sardığım kurabiyelerin birinin içine minicik bir mavi boncuk sakladım ve mavi boncuk bulana gofret hediye verelim dedim. Kekleri de dilim dilim sardım, bir dilim alana 2 adet bonibon hediye... Sabah Derin erken kalkıp bunların duyurusu için poster de hazırladı.

Biraz önce Şükran Öğretmen ile de konuşup nasıl geçti diye sordum. Bugün gayet iyimiş yarın da devam edecekmiş. Her ay bir sınıf yapıyor kermesi ve toplanan geliri okul hayırlı bir şekilde değerlendiriyor. Telefonda konuştum Derin'le. Yarın toplanan paranın Lösev'e bağışlanmasını önerecekmiş.

Bu arada bu konuda matematik problemi oluşturmayı da ihmal etmedi bücürcan. 15 dilim kek varsa tanesini 2 tl'den satsam kaç lira kazanırız ya da 3 kurabiyeden 20 paket yap
mak istersek kaç kurabiye gerekir gibi. Biz çok eğlendik valla.

Reklamın önemini ve ambalajın önemini göstermek için işte bir örnek daha.


İşte posterler ve ambalajları:


Hiç yorum yok: