26 Haziran 2009 Cuma

okul seçerken nelere dikkat etmeli...


Derin 4 yaşına gelmişti ve "siz hala hangi okula gideceğine karar vermemişseniz, oooooo çok geç kalmışsınız" diyen bir dolu insan vardı etrafımızda. Biz şaşkın nasıl yani falan derken gerçekten de bu okul seçiminin zor bir şey olduğunu gördük. Bir dolu farklı düşünce ve soru var çünkü: devlet okulu mu özel okul mu; bu okulların fiyatları ne kadar; fransızca öğrense güzel olmaz mı, yok yok ingilizce evrensel dil ama; eve uzak mı, ama çocuk yollarda sürünecek bu seferde; kim alacak çıkışta, kaçta bitiyor ki bu okul; çıkınca nereye gidecek vs derken önce Şişli Terakki'ye kayıt yaptırıp sonra Meryem'in o kacaman okulda bu çocuklar kaybolur, sakın ha sözlerine de kulak vererek kararımızdan vazgeçmiştik.
Sevgili Gül ile karşılaştık, ona sordum ne yaptın diye. O'da Yeni Nesil 2000'e kayıt yaptırdım dedi. Okul Etiler'de ee yeri süpermiş, küçük bir okulmuş, o da iyi bize göre, çok fazla sosyal aktivite'ye imkan yok, ama çok da önemli değil beklentimiz çok bu yönde değil vs diye sohbet ettik. Bir de okulu dolaşıp, Sevinç Öğretmen ve Sevil Öğetmen'le tanıştıktan sonra tamam dedik ve kayıt yaptırdık.

Şimdi ne alaka bu yazı diyeceksiniz ama; tatil olunca okuldan bir dolu eşya eve geldi, biz de düzenledik Derin'le hepsini.

İçinden çıkan yukarıdaki not ile çok doğru bir karar verdiğimzden emin oldum. Evet tüm yukarıdaki faktörler okul seçiminde önemli ama bence en önemli olan öğretmenler. Bu notu yazan öğretmen Derin'in öğretmeni değil, okuldaki diğer öğretmenlerden biri. Gerçekten önemseniyorum ve seviliyorum hissini ne kadar güzel veriyor bu küçücük yazı değil mi?

Hiç yorum yok: