4 Haziran 2009 Perşembe

okumak yeterli mi?

Derin'le yolda giderken çiçek satan çocuklar gördük geçen haftasonu. Aramızda geçen dialog 6,5 yaşında bir çocuğun hayata ve iş sahibi olmaya bakışını anlatıyor.

- "Anne, çiçek alsana kendine"

- " Gülleri çok sevmem ama Derin'cim"

- " O zaman İpek'e götürelim mi?" Ali Efe'nin doğumgününe gitmek üzere yoldaydık çünkü.

- " Yok boşver geçtik artık."

- " Anne ben çok acıyorum ve üzülüyorum da bu çocukların durumuna. Paraları yok onun için çiçek satıyorlar. Zaten krizde olduğu için güzel işte bulamıyorlar di mi ".

- " Evet canım"

- " Peki güzel bir işte çalışmak için patrona para mı veriyorsun? Nasıl güzel bir işe girebilir ki insan"

- !!! Yok Derin'cim güzel, güzel okuyup üniversiteyi bitirmek lazım" diye toparlamaya çalıştım hani bugüne faydası olsun diye ama tabi sadece okumak yeterli değil, tanıdıkta lazım, şans da lazım vs diyemedim.

- " Hımmm" dedi son olarak kendisi ve de konuyu değiştirdi.

Umarım şansları güzel olur bütün bu bücürlerin.

1 yorum:

Deniz dedi ki...

Okuyan işsiz ordusunu da şimdilik söylemeyelim kendilerine